Lördagen Peace and Love 2010

Lördagen, den underbara lördagen. Min Peace and Love lördag började med att jag blev väckt av min kära telefon som jag så fint ställt på väckning. Jag var ju tvungen att gå upp extra tidigt så jag kunde stå längst fram i kön till cozmoz, scenen som Sugarplum Fairy skulle spela på (cozmoz är en inomhus scen och de skulle bara släppa in 700). Festivalområdet öppnade klockan två och vi tyckte att det var en bra idé att vara där klockan ett. Det var en bra idé. Det var folk utanför som också skulle se Sugarplum, så det var bra att vi kommit så tidigt. När de väl öppnade så sprang vi in, vi sprang till kön in till cozmoz. Vi kom inte först i kön, det fanns ju fler än en ingång till området så cirka 20 människor stog före oss i kön. Jag var jätte frustrerad över att vi inte stog längre fram i kön, jag kännde hur jag liksom hoppade över staketet flera gånger liksom in my mind. Och precis innan de skulle släppa in så kunde jag inte hålla emot längre, jag klätrade över staketet och stog istället med typ 5 styckna framför mig. Detta känndes mycket, MYCKET bättre. :D

Jag fick en plats längst fram. Konserten var helt underbar (och väldigt, väldigt svettig, fan vad varmt det var där inne) och kändes helt overklig. Jag kunde inte fatta att mitt absoluta favoritband stog där framför mig. Jag har ju sett sugarplum 5 gånger innan, men det var något alldeles, alldeles speciellt med den här gången. Magiskt var det!!
Jag fångade en trummpinne när de hade spelat sin sista låt första gången. Det var en jävligt härlig känsla när den landade i min hand. Jag lyckades även att få tag på en sugarplum t-shirt. Snacka om lyckad konsert!! ;D

Senare den dagen såg jag Johnossi som var jätte bra, älskar dem!! Även Mando Diao spealde på lördagen, de var lika bra som de brukar vara vilket är bra. Efter det så var det bara att vänta på att Jay-Z skulle börja. Medans vi satt/stog där vid scenen han skulle spela på så både hörde vi och såg John Fogherty spela på scenen intill. Det var hur coolt som helst när alla sjöng med i Johns låtar och då menar jag till och med vi som stog vid en annan scen och väntade på en annan artist. Mäktigt var det!! ;D

Jay-Z var jätte bra, jag har skrivit ett inlägg om Jay-Z konserten som ni kan läsa om ni är intresserade. :)


Innan de gick ut på scenen :)


Calle innan Sweet Jackie :)

Sugarplum Fairy - Far Away From Man (live Peace and Love)

Sugarplum Fairy - She's All That (live Peace and Love)

Mando Diao - Sheepdog (live Peace and Love)

Jay-Z - Hard Knock Life (live Peace and Love)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad roligt du verkar ha haft det!

2010-07-09 @ 23:02:39
URL: http://ginatricotnews.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Det var säkert kul där.-

2010-07-10 @ 14:50:56
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Ellen

Den ända festivalen som jag är lite ledsen över att jag missar.

2010-07-12 @ 16:43:38
URL: http://ellencsordas.blogg.se/
Postat av: LISOU

åh, mando diao ♥♥♥♥♥

2010-07-17 @ 18:31:47
URL: http://lisou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0