Mitt Peace and Love 2012 del 1 (tisdag)

Jag sa ju att jag skulle skriva om festivalen här på bloggen den kommande veckan, vilket är den här veckan, som är slut rättså snart med tanke på att det är söndagkväll nu. Ja....... man kan ju inte riktigt säga att jag höll vad jag sa..... men men nu kommer den första delen i alla fall, den kommer handla om tisdagen, den första festivaldagen. 

Festivalveckan började ju egentligen i måndags men den dagen handlade mest om att stå i en regnig kö in till campingen i flera timmar, så vi hoppar över den den dagen. På tisdagen däremot började det hända saker (eller? nej! haha jo men lite fint var det.), vi tog oss till festivalområdet och kollade på "Samtal om en ny värld", mycket intressant, förstod dock inte vad i samtalet som handlade om en "ny värld". Efter det drog vi vidare till "Miss World Live" (jag har fortfarande inte köpt tidningen än, vart får man tag på den? I tidningshyllan i en vanlig mataffär?), jag var på det alla dagarna som det var och det var mycket bra alla gångerna, Kristian Gidlund agerade "programmedare" (ja programmledare, det var liksom som ett tv-program med en som sitter i fotölj, Kristian, och intervjuar de som sitter i soffan). 

När vi lite senare inte hade något för oss såg vi på spelschemat att självaste Dogge Doggelito skulle föreläsa inom kort, vi gick självklart dit! Endast för att ha chansen att höra han säga "cykel på köpet" (!!!!) live, vilket han gjorde (det var asfränt! Ni skulle varit där!!)!! När vi sett honom var vi så amazed att vi gick ända till..... campingen. Vi väntade in kvällen och gick sedan och dansade till Albin Myers.

Jag har tyvärr inga bilder från den dagen men jag har letat reda på några andra (*någon annans) bilder.


Foto: Alexander Tillheden
Hittad på rockfoto.nu



Foto: Rebecca Carlgren
Hittad på rockfoto.nu
 
Det kommer fler inlägg om Peace and Love inom kort och när jag säger under den kommande veckan den här gången, menar jag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0