Fredagen Peace and Love 2010

Festival fredagen var oerhört stressig. Man hann inte äta eller göra något annat än att springa mellan konserterna. Fredagen började med att vi såg Carl Norén spela utanför Folk Å Rock. Det ver meningen att vi bara skulle stanna och titta ett tag och sen gå till festival området och se Billy Talent. När Calle började spela gick våra planer i krasch, det gick inte att slita sig, vi stannade ända tills han spealt klart. Det var 6:e gången jag såg honom spela och det var bättre än någon av de andra spelningarna. Det var en väldigt vacker spelning , helt magisk. 

Jag är inget stort fan av Billy Talent så när vi kom till festival området så tog jag några bilder, men gick sen vidare för att vänta på att Lily Allen skulle börja spela (scenerna var närma varandra så vi kunde i alla fall höra Billy Talent konserten även fast vi inte såg). Innan Lily Allen konserten började så var vi med i ett försök på världsrekord i yoga, jag vet fortfarade inte om det blev världsrekord. Lily var bra, kanske inte jätte bra, men bra. Jag är glad att jag såg henne, jag kommer att komma ihog det och så hade jag jävligt kul. Bäst var Fuck You och Smile. 

Sen rusade vi vidare för att se Patti Smith, satan vilken skön tant. Because The Night var mäktig, haha kan inte säga mer än så. Jag har liksom sett Patti Smith LIVE!!  

När Patti Smith spelat så var det bara att springa iväg igen, då skulle vi se The Hives som var minst lika bra som förra gången de spelade på Peace and Love (år 2008). Jag absolut ÄLSKAR deras attityd!! Soma vanligt var Walk Idiot Walk bäst men även Tick Tick Boom var väldigt bra. 

Efter det så såg vi Europe. Behöver jag säga mer än The Final Countdown? Alla, ALLA dansade/hoppade (till och med gamlingarna) ochsjöng med. UNDERBART!! 

Vi såg första och sista halvtimmen av The Ark, där mellan såg vi Marigold. Vi vet att vi borde stannat och sett The Ark (som ingen av oss sett förut!!) istället för att se Marigold som vi sett ett antal gånger (många gånger!!), men de är ju så satans bra så vi kunde inte hålla oss. Vi sprang dit och såg dem ändå, haha nästan mot vår egen vilja. :P

Jag vet att mina videos från vissa konserter inte har så bra kvalite, mest för att jag hoppar och dansar hela tiden. Men jag filmar ändå, mest för att ha som minne, tycker att det är roligt att ha videorna i alla fall. :)

Carl Norén - Vitamin Mama (live Folk Å Rock)


Carl Norén :)


Det lilla vi såg av Billy Talent. :)     

Lily Allen - Smlie (live Peace and Love)

Patti Smith - Because The Night (live Peace and Love)

The Hives - Walk Idiot Walk (live Peace and Love)
Europe - Final Countdown (live Peace and Love)


The Ark - Calleth You Cometh I (live Peace and Love)

Kommentarer
Postat av: Halima

vad kul med festival!

2010-07-08 @ 16:16:52
URL: http://halimasa.blogg.se/
Postat av: Nathalie



skulle bli jätteglad om du kunde rösta på min bild, man kan rösta varje dag!

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5560

2010-07-08 @ 19:48:25
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Sannie

Jag har ritat av Kenza, ta en titt och säg vad du tycker! :)

Ris som ros ^^

2010-07-08 @ 19:59:51
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

åh, blev ritigt besviken nu för att jag missade allt detta, skulle verkligen vilja sett det !

2010-07-09 @ 00:11:20
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: a.l.

Lily Allen o The Ark najs =)

2010-07-10 @ 11:18:05
URL: http://avatarlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0