Mitt Peace and Love del 5 (lördagen)

Det första jag såg sista dagen på den vackra Peace and Love veckan, lördagen, var Kristian Gidlund. Han hittar ord på det mest magiska vis, allt han säger och skriver träffar en rakt i hjärtat. Han vet exakt hur han ska förklara och berätta, vilka ord han ska använda för att det ska beskrivas rätt, på ett sånt sätt att han får andra att förstå, att förstå känslan. Jag var helt tagen efteråt.

Efter det sprang jag till Utopia i hopp om att hinna se Carl Norén på "Tribute To The Band" vilket jag inte hann så jag sprang vidare för att möta upp lite folk och sedan vänta på att självaste Sugarplum Fairy skulle spela (OMG OMG liksom). De var mycket bra men dock långt ifrån lika bra som jag vet att de kan, om de bara vill. När Sugarplum spelat klart vandrade vi till Syster Sol.

Strax efter att Syster Sol spelat klart började Hoffmaestro spela på andra sidan festivalområdet så det var bara att skynda vidare. Hoffmaestro säger jag bara, mmmmmmmmmmm mm, lycka och mys. Resten av kvällen bestod av SKRILLEX, sjukt bra och helt underbar galen publik (!!) , och Rihanna som var försenad (mm ja vet), men jag tyckte att hon dög fint ändå. Jag kännde igen i stort sett alla låtar så det blev mycket dans och sång för min del, kanske inte värt 10 milioner men kul hade jag i alla fall.

 

Foto: Elin Bryngelson

Rockfoto.nu

Foto: Rebecca Carlgren

Rockfoto.nu

Foto: Elin Bryngelson

Rockfoto.nu

 

Foto: Adrian Pehrson

Rockfoto.nu

Rockfoto.nu

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0