Mitt Peace and Love del 2 (Onsdagen)

Onsdagen var inte den bästa dagen, men en utav de bästa sakerna var då, han kallas ...... Soran Ismail, en sån rolig kille! Jag är helt såld! Satt och asgarvade hela tiden (!!) och blev mycket besviken när det var slut. Innan Soran såg jag "Miss World Live", mycket bra igen! När Soran klivit av scenen gick vi vidare (och köpte MAAAAAT, Belgiska våfflor, mums!) till Timbuktu, en mycket mysig konsert, man har ju hört i stort sett alla hans låtar och då blir det ju automatiskt mysigt när man känner en gemenskap med de andra i publiken. Hur som haver levererade Timbuktu, mycket bra var det!

Efter Timbuktu mötte vi lite fler folk inför Rise Against. Ett band som jag verkligen inte förstår mig på, men jag gick dit ändå, bara för att kunna låtsas att jag var värsta fanet när jag sjöng med i "Hero of War", en mycket fin låt! Vad såg jag sen om inte ROXETTE (OMG!!!!!!!!!!!) som var en besvikelse, visst rycktes man med när de en eller två, max tre gånger spelade en låt man kännde igen men de envisades med att spela en massa lugna låtar som ingen har hört (jag vet att jag tar en stor risk när jag säger ingen men jag kännde inte igen dem och ingen som stod i närheten eller runtomkring mig visade något tecken på att de kännde igen låtarna). Roxette har så sjukt många hits, och vad gör man inte när man har en massa hits om inte.... låter bli att spela dem? Vänta? Va? Vad hände egentligen? VI VILL HÖRA HITSEN, låtarna vi känner igen! 

Jag sprang mitt snabbaste till M.Ward för att Peace and Love hade gjort spelschemat så underbart passande att M.Ward började spela exakt på minuten då Roxette slutade sen så spelade de på helt olika ställen också så jag fick springa lååångt! Träningspass blev det, jag är så sjukt tränad nu! M.Ward var jättesuperdupermycketbra!! Jag avslutade kvällen på festivalområdet genom att springa (gå) till den andra sidan av festivalområdet, titta på Magnus Uggla i tio sekunder och sedan springa tillbaka till den andra sidan och se Caligola. De var mycket bra! Bättre än jag trott och förväntat mig.


Rockfoto.nu
Foto: Herman Dahlgren


Rockfoto.nu
Foto: Petter Hellman


Foto: Min kära syster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0