Kristian Gidlund till Peace and Love

För någon vecka sedan fick vi reda på att självaste Sugarplum Fairy kommer att spela på Peace and Love festivalen. Nu vet vi att Kristian ska gör mer än att spela trummor han ska dela sin berättelse med oss.
Med döden i kroppen - en resa från skenavrättning till återfödelse

Med döden i kroppen - en resa från skenavrättning till återfödelse {SE}

Med döden i kroppen - en resa från skenavrättning till återfödelse


Som medlem i bandet Sugarplum Fairy turnerade Kristian runt världen och trodde sig balansera på gränsen till odödlighet. Så när han som 27-åring i mars 2011 fick beskedet om sin cancer slogs hans tillvaro sönder. En tumör spred sig som ett nät i magsäcken mot mjälten och bukspottskörteln. Tankarnas darr om döden och striderna som väntade framför honom växte sig starka.

– Strax därefter startade jag bloggen ”I kroppen min”. Där kunde jag ventilera mina känslor och mina innersta funderingar. Det blev en nödvändighet för mig i den process som jag befann mig i. Det var som att jag var fast i en rasande orkan, säger Kristian.

Bloggen blev Kristians vittnesmål från frontlinjen där livet ställts på sin spets, en text som vägrade be om ursäkt, som viskade och skrek om glödgade känslor. Det blev hans nakna berättelse om ett misshandlat liv och om hans kamp för att ta sig tillbaka. ”I kroppen min” blev Kristians frustande hyllning till livet - den plats där han berättade om behandlingarna, om den omfattande operationen i juni och om vägen mot det liv som tidigare var en självklarhet. – Det dröjde inte länge innan bloggen exploderade. Responsen har varit enorm. Sedan starten har den haft över 700 000 besök, vilket är enormt i mina öron, säger Kristian. Många av läsarna har lyft fram att bloggen fyllt ett tomrum, med en ärlig svärta som inte förekommer på andra platser, säger Kristian.

Och kampen mot cancern fortsätter. Nu är Kristian redo att dela sin berättelse med fler.

Medverkande

Kristian Gidlund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0